ANALIZA NAPAK Tukaj je vaš praktični priročnik

Poskusite ga uporabiti v praksi, za začetek pri skorajšnji napaki

Za preprečitev napak s škodo za pacienta, morate analizirati tudi skorajšnje napake. To je najlažji način učenja, ker škode za pacienta ni in prav tako ni posledic za udeležence pri napaki.

man reading
  • Ne čakajte, da bo prišlo do katastrofalnih napak.
  • Ne čakajte, da vas bodo šele zunanji presojevalci opozorili na neskladnosti.
  • Ne čakajte na to, da se boste znašli v medijih zaradi napak.
  • Vzpostavite sistem varnosti pacientov v celotni ustanovi.
  • Vzpostavite infrastrukturo, procese in merite izide.
  • Preberite si priročnik in pri analizi napak upoštevajte sistematično analizo globljih vzrokov za napake.
  • Vzpostavite pravično kulturo.
  • Usposobite osebje za varno delo s pacienti.
  • Preoblikujete sisteme in procese z vgradnjo varoval za preprečevanje napak.

Naučili se boste

 o sodobni analizi napak in tveganega obnašanja, ki vodi v kršitve

Poglavja

1. poglavje

Uvod

2. poglavje

Pogled pacientov in svojcev na varnost

3. poglavje

Pristop obrvnavanja škodljivih dogodkov zaradi napak

4. poglavje

Koncepti, ki so potrebni za izvajanje analize

5. poglavje

Kultura varnosti

6. poglavje

Slovar izrazov

7. poglavje

Model nastanka napak

8. Poglavje

  • Analiza varnostnega incidenta
  • Takojšnje ukrepanje
  • Priprava na analizo
  • Potek analize
  • Ravnaje vodstva pri uvajanju ukrepov
  • Učenje in širjenje znanja

9. poglavje

Zaključek

Author

Avtor

Priročnik je plod izkušenj avtorja  pri analizi nekaterih smrti zaradi domnevnih napak, avtorjevih raziskav  in  sodobne znastvene literature s področja znanosti o varnosti pacientov.

Seminar

Center za izboljševanje kakovosti in varnosti ponuja tudi seminarje o sosdobni analizi napak, kjer udeleženci spoznajo

  • Osnove varnosti pacientov
  • Delovanje človeških možganov, ki vodijo do napak
  • Pravičen pristop pri obravnavi napak
  • Iskanje vzrokov za napake
  •  Uvjanje sistemskih ukrepov za preprečevanje napala

Andrej Robida

  • Izredni profesor pediatrije in javnega zdravja
  • Pediatrični kardiolog
  • Strokovnjak za klinično kakovost in varnost pacientov
  • Fakultetni predavatelj
  • Fellow of American College of Cardiology (retired).

V maju 2016 je potekala delavnica o analizi napak

Kaj pravijo udeleženci delavnice

Zdravniki, farmacevti, medicinske sestre in babice, ekonomisti

Na delavnici smo zdravniki, farmacevti, medicinske sestre in ekonomisti  dobili pregled nad kompleksnostjo sistematične analize globljih vzrokov z  napake. Hkrati smo prepoznali, kako globoko v nas je usidran osebni model obtoževanja posameznika, za katerega mnogi menijo, da je edini pravi pristop k analizi napak, saj drugega ne poznajo. Zato nujno potrebujemo tovrstno znanje, da prepoznamo, da osebni pristop ni pravi, ni pravičen, niti ne pripomore k izboljšanju zdravstvene oskrbe, ter se podučimo o pravem in pravičnem modelu – sistemskem modelu analize napak.

Prav to izobraževanje o sistematični analizi globljih vzrokov za napake bi moral nujno opraviti vsak posamezni vodja in tudi vsak posameznik v našem zdravstvenem sistemu, ki ima kakršnokoli formalno vlogo pri zagotavljanju varnosti in kakovosti zdravstvene obravnave. Prav bi bilo, da bi bili takšnega izobraževanja deležni tudi vsi drugi zdravstveni delavci in sodelavci, da se bomo lahko premaknili iz kulture strahu in obtoževanj v kulturo sodelovanja, varnosti in pravičnosti – v dobro naših pacientov in nas samih.

Zakaj potrebujete priročnik

Ali poznate koga, ki so mu začasno odvzeli licenco, ker se je zmotil, ali ga obtožili zločinstva?

Ali so vas že kdaj obdolževali, da ste krivi za napako, ker ste bili površni, nepazljivi, raztreseni, utrujeni…   Ali ste že kdaj kaj pozabili, kar je pripeljalo do napake?  Skoraj zagotovo se vam je to zgodilo, doma ali na delovnem mestu, saj imamo zdravniki in drugi zdravstveni strokovnjaki enake nepopolne možgane kot vsi drugi ljudje. Pristop k analizi napak se je na podlagi znanosti o varnosti v zadnjih dveh desetletjih temeljito spremenil. Sloni na sistemskem pristopu, ki omogoča najti globlje vzroke za napake in ugotavlja zakaj so ljudje v določeni situaciji ravnali tako kot so in zakaj je prišlo do napake (npr., zakaj so se zmotili, nekaj pozabili, spregledali, bili površni...). Lastne izkušnje avtorja na podlagi sodelovanja pri analizah napak s katastrofalnimi posledicami za pacienta kažejo na to, da v Sloveniji, še vedno raje vidimo, da se s prstom pokaže na »krivca«, ali obtoži sporočevalca napake.Vodstva so zelo nesrečna, če se odkrijejo sistemski vzroki za napako, saj težko priznavajo, kaj vse je v ustanovi ali na oddelku, ki jih vodijo narobe in koliko dela jih čaka, da bi vzpostavili sisteme, procese in  varovala, da bi se podobne napake v prihodnje preprečile.

Ko boste priročnik prebrali, se boste lahko ubranili neupravičenega obtoževanja, če se vam bo zgodila napaka.

Naročite  priročnik zdaj!


s2Member®