SVETOVNI DAN VARNOSTI PACIENTOV 2022
17. september
Preprečevanje škodljivih dogodkov zaradi nevarnega ravnanja z zdravili
Varnost pacientov je prva prioriteta in prva vrednota zdravstva
Geslo Svetovne zdravstvene organizacije
ZDRAVILA BREZ ŠKODE
Oglejte si 10 minutni video!
K ogledu povabite tudi vaše sodelavke in sodelavce
Kaj boste izvedeli:
✓ Velikost problema
✓ Definicijo napak pri ravnanju z zdravili
✓ Sistem ravnanja z zdravili
✓ 4 cilje svetovne zdravstvene organizacije ravnanja z zdravili
✓ Nekatere izzive varnosti zdravil v zdravstveni organizaciji
✓ Nekatere izboljšave ravnanja z zdravili
"Varnost zdravil" je bila izbrana za temo za Svetovni dan varnosti pacientov 2022, z geslom "Zdravila brez škode".
Napake pri ravnanju z zdravili ne smemo zamenjati za stranske učinke zdravil, ki prav tako laho pripeljejo do škode.
Zdravljenje z zdravili so najbolj razširjeni posegi v zdravstvu. Z zdravili povezana škoda predstavlja največji delež celotne škodljivosti, ki jo je mogoče preprečiti. Poleg škode za zdravje pacienta predatvljajo napake pri ravnanju z zdravili tudi finančno in psihološkega breme.
Ni težko razumeti,da bo vsak človek nekoč v svojem življenju jemal zdravila za preprečevanje ali zdravljenje bolezni. Čeprav se dobro zavedamo, da je zdravstvo pripomoglo k daljši življenski dobi in tudi omogočilo večjo kakovost življenja pacientom s kroničnimi boleznimi, se vendar zgodi, da tud zdravila včasih povzročijo resno škodo, če jih jemljemo napačno, ne spremljamo ali slabo spremljammo njihovo uspešnost, ali če se zgodi napaka pri ravnaju z njimi.
?Kaj je svetovni dan varnosti pacientov?
Gre za globalno spoznanje , da je varnost pacientov prva vrednota zdravstva. Vseh 194 držav Svetovne zdravstvene organizacije je 19. marca 2019 na Svetovnem forumu podprlo, da se obeleži Svetovni dan varnosti pacientov (Resolucija WHA 72.6) vsako leto 17.septembra. Cilj svetovnega dneva varnosti pacientov je povečati zavedanje in sodelovanje javnosti za globalno solidarnost, razumevanje in ukrepanje za promocijo varnosti pacientov. Med temi državami je tudi Slovenija.
Kaj lahko storite v vaši zdravstveni organizaciji in na svojem delovnem mestu?
- Dan odprtih vrat s prikazom varnega ravnanja z zdravili
- Pritegnitev medijev: vaš lokalni časopis, časopis v vaši regiji, vaša TV in radio, vaša internetna stran
- Zahvala vašemu sodelavcu, ki je preprečil, da bi napaka dosegla pacienta ali zaposlenega
- Priredite gradiva Svetovne zdravstvene organizacije glede na vaš nacionalni ali globalni kontekst
- Povabite paciente, zdravstvene delavce iz vaše regije. Ne pozabite na zdravnike, medicinske sestre, babice, farmacevte, laboratorijsko osebje, osebje iz kuhinje, čistilno osebje, vzdrževalce, administrativno osebje, člane sveta zavoda in vodstva zdravstvenih organizacij iz vaše regije, koncesionarje in zasebnike. Ne pozabite na zdravstveno osebje domov starejših občanov .
- Če imate možnost lahko vaše župane zaprosite za osvetlitev pomembnega spomenika ali prominentne zgradbe v vašem okolju na noč 17.septembra
Audio: Varnost zdravil
7 strateških ciljev
varnosti pacientov
2022-2031
Motiti se je človeško - Ne vpeljati strategije za varnost pacientov je neoprostljivo
Četrti strateški cilj
Spodbudi in opolnomoči paciente in bližnje, da pomagajo pri potovanju k varnejši zdravstveni obravnavi.
OPOLNOMOČENJE PACIENTOV IN PARTNERSTVO Z NJIMI
Kliknite ikono na desni strani, da se vam prikaže kratka vsebina
Varnost pacientov je strateška prioriteta in nacionalna vrednota
- Navedi varnost pacientov kot prednostno nalogo proračuna, merjenja in plačila
- Vzpostavi dobro nacionalno spremljanje in koordinacijo varnosti pacientov
- Opredeli in zapri vrzeli v neenakopravnosti za vse populacije pacientov
Pritegnitev pacientov in njihovih bližnjih
Vpelji mehanizem za sodelovanje in prirtegnitev pacientov in njihovih bližnjih že v začetku priprave zakonodaje, poolitike, standardov in smernic za varnejše zdravstvo
Sporočanje škodljivih dogodkov
- Preuredi sistem sporočanja o škodljivih dogodkih in skorajšnjih napakah ter kršitvah , da postane obvezen (s kaznimi, ko se ne sporoča), ter izboljšaj točnost , pravočasnost in učinkovitost učenje iz varnostnih problemov.
- Razširi spekter dogodkov, o katerih je treba poročati, in omogoči pacientom in njihovim svojcem , da predložijo poročila o nevarnih dogodkih in izkušnjah o varnosti pacientov
Preglednost
- Uporabi standarde za pravočasno komunikacijo in razkritje škodljivega dogodka pacientu in bližnjim
- Uvelajvi standarde za dostop pacientov in njihovih bližnjih do zdravstvene dokumentacije
Varne zdravstvene prakse
- Preprečuj in obvladuj okužbe povezane z zdravstvom in kontroliraj antibiotično odpornost
- Vzpostavi standarde in izvajaj "Zdravila brez škode"
PRIPOROČAMO VAM KNJIGO
"Pot do odlične zdravstvene prakse"
Tukaj najdete priročnik za sodobno analizo napak v zdravstvu, vključno napak pri ravnnaju z zdravili
PREBERIT VEČ
POMEMBNO!
Vabimo vas, da prispevate k razširjanju zavedanja za varno ravnanje z zdravili. Delite spletno stran z vsemi.