Na splošno o standardih v zdravstvu

Za ogled v večjem formatu kliknite na kvadratno okence na desni strani videa. Želim vam prijeten ogled.

 

Video je last Centar za izboljševanje kakovosti in varnosti zdravstvene obravnave  – Prosunt. Vse pravice so pridržane. Videa ni dovoljeno presneti ali kako drugače prenesti s te spetne strani. Prosimo, da ne kršite avtorskih pravic.

Želite prebrati celoten članek?

Pošljite e-pošto na: info@prosunt.si

KAJ PRINESE DELOVANJE SKLADNO S STANDARDI PACIENTOM IN ZAPOSLENIM?

Največje koristi skladnega delovanja s standardi zdravstvene obravnave ima pacient. Z upoštevanjem standardov se izboljšujejo izidi in varnost pacientov in zaposlenih. S pomočjo standardov dosegamo zanesljivo, visokokakovostno in varno zdravstveno obravnavo. Naše delovanje merimo in s približevanjem vrednosti  standardov odstranjujemo variabilnosti in odklone, ki se pogosto pojavljajo v sistemu zdravstvene obravnave. S standardizacijo je lažje uvajati novo zdravstveno osebje, ker vsak pridobiva kompetence na enak način. Standardizacija podpira naše poslanstvo, da dosegamo najboljše izide: varno in z dokazi podprto zdravstveno obravnavo. S standardizacijo je tudi  lažje meriti uspešnost in presoditi kompetence.

 Najpomembnejša uporaba in tudi oblikovanje standardov je v mikrosistemu, v prvi liniji, kjer delajo zdravstveni strokovnjaki s pacienti, ki so prav tako del mikrosistema.

 Zunanja presoja s pomočjo akreditacijskih standardov kaže na večje zadovoljstvo zaposlenih zaradi standardiziranega delovnega okolja, možnosti nenehnega strokovnega izobraževanja, uspešnega vodenja in predvsem zaradi lastnine kliničnih procesov. Samo skladno delovanje s standardi ni dovolj, zlasti če standarde razumemo samo kot zagotavljanje kakovosti in ne upoštevamo nenehnega izboljševanja kakovosti in varnosti, iskanja in uvajanje dobrih praks ter prilagoditvenega dela.

 Akreditacijske presoje so v Sloveniji zaenkrat edini način za zunanjo objektivno presojo in motivacija za  zdravstvene organizacije za  izboljšave. Izkušnje kažejo, da je ISO standard vodenja kakovosti sicer potreben , a  pokaže koristi, ko se uporablja skupaj z akreditacijskimi standardi.