Listina varnostnih pravic pacientov
POSVETILO
V spomin na paciente, ki so izgubili življenje ali utrpeli škodo, pri zdravstveni obravnavi ki bi se ji lahko izognili. Naj bo ta listina svetilnik upanja in zaveze, ki zagotavlja, da bo pravica vsakega pacienta do varne oskrbe zaščitena ter da bo njihov glas slišan in cenjen.
Naj bo ta listina svetilnik upanja in zaveze, ki zagotavlja, da bo pravica vsakega pacienta do varne oskrbe zaščitena ter da bo njihov glas slišan in cenjen.
Varnostne pravice pacientov
1 | Pravica do pravočasne, uspešne in ustrezne oskrbe |
2 | Pravica do varnih zdravstvenih procesov in praks |
3 | Pravica do kvalificiranih in kompetentnih zdravstvenih delavcev |
4 | Pravica do varnih medicinskih pripomočkov ter njihova varna in racionalna uporaba |
5 | Pravica do zavarovanih in varnih zdravstvenih ustanov |
6 | Pravica do dostojanstva, spoštovanja, nediskriminacije, zasebnosti in Zaupnosti |
7 | Pravica do obveščenosti, izobraževanja in podprtega odločanja |
8 | Pravica do vpogleda v zdravstveno dokumentacijo |
9 | Pravica, da se pacienta sliši in najde poštena rešitev |
10 | Pravica do vključevanja pacienta in družine |
10
PRAVIC
Video je bil prikzan 18. 9.2024 na Zdravniški zbornici Slovenije. Več kot 400 udeležencev
Tokijska deklaracija o varnosti pacientov
Third Global Ministerial Summit on Patient Safety, 13-14 April 2018, Tokyo, Japan
Izjavljamo, da se bomo:
zavzeli za razvoj voditeljev in managementa za podporo osredotočenja na paciente, vpeljavo in ojačanje sistema in procesov varnosti pacientov, ustvarili kulturo varnosti in transparentnosti, uskladili spodbude, izobrazili in trenirali osebje v zdravstvu o varnosti pacientov, pritegnili paciente in njihove bližnje, povečali uspešnost in zmanjšali škodo s širitvijo in deljenjem znanja o tveganjih, najboljših praksah in uspešnih modelih.
Listina iz Montreux-a
Fifth Global Ministerial Summit on Patient Safety, Februar, 24, 2023, Montreux, Switzerland
Ministers so tudi poudarili pomembnost WHO’s Global Patient Safety Action Plan 2021-2030*, ki daje izčrpen desetletni načrt za izboljšanje varnosti pacientov. Zavzeli so se za nacionalne in mednarodne pobude in zavzetost in neprtrgsno dodelovanje z vsemi deležniki doma in po vsem svetu.
* Ta načrt je vključen v strategijo, ki smo jo plačali slovenski davkoplačebvalci prek Evropske komisije in so jo pripravili strokovnjaki NTT-DATA i dležniki v zdravstvu v Sloveniji. Strategija je nv predalu na Ministrstvu za zdravje. Če jo želi kdo imeti, naj povpraša tam, ker sami jo do sedaj javno niso objavili.
Globalna politična izjava ministrov za zdravje - ali drži v Sloveniji
Globalna politična izjava ministrov za zdravje - ali drži v Sloveniji
Kultura varnosti pacientov
Merjenje zaznavanja kulture varnosti v bolnišnicah
V letu 2010 je potekala raziskava v 3 bolnišnicah o zaznavanju kulture varnosti pacientov. Uporabili smo psihometrično preizkušen vprašalnik Agencije za kakovost in raziskave v zdravstvu (AHRQ), ki ga uporablja več kot 31 držav in ga priporoča državam EU tudi EUNetPas. Kaj mislimo zdravstveni strokovnjaki o varnosti pacientov v naših delovnih okoljih. Kakšen imamo odnos do varnosti pacientov?
Rezultati: Delež respondentov in veljavnih vprašalnikov je bil 56% (bolnišnica A: 75%,B:65%, C:42%). Skupna povprečna ocena pozitivnih odgovorov kulture varnosti pacientov za 12 razsežnosti kulture varnosti pacientov je bila 53%. Nobeno področje varnosti v nobeni bolnišnici ni doseglo meje 75% pozitivnih odgovor, kar bi lahko govorilo, da je bolnišnica na takem področju dobra. Priložnosti za izboljšave (manj kot 50% pozitivnih odgovorov) so bile ugotovljene na področjih nekaznovalnega odziva na napake, števila osebja, podpori vrhnjega vodstva in timskem delu med bolnišničnimi enotami, v bolnišnici C pa še pri predaji paciento in premestitvah znotraj bolnišnice. Pri primerjavi bolnišnic je bolnišnica A dosegla najboljši rezultat na 4 področjih in na nobenem ni bil rezultat slabši od ostalih dveh. Bolnišnica B je dosegla najboljše rezultate na 6 področjih in je bila slabša od najboljšega rezultata na 4 področjih. Bolnišnica C ni dosegla najboljšega rezultata na nobenem področju in je bila slabša na 7 področjih.
Zaključek: Zaznavanje kulture varnosti pacientov v 3 pilotnih bolnišnicah je pokazala, da nobena bolnišnica nima zadovoljive kulture varnosti. Vsa področja, ki smo jih izmerili kažejo, da so potrebne izboljšave. Posebej je zaznavanje slabo na področjih nekaznovalnega odziva na napake, števila osebja, podpori vrhnjega vodstva in timskem delu med bolnišničnimi enotami in pri predaji pacientov ter premestitvah znotraj bolnišnice. Merjenje izhodiščnih zaznav kulture varnosti omogoča pripravo ukrepov za izboljševanje varnosti pacientov in sledenje vpeljanih izboljšav s ponovitvijo ankete.
Raziskava je bila predstavljena na 4. Boškinocih dnevih v aprilu 2011 v Gozd Martuljku: Pilotna raziskava o kulturi varnosti pacientov.
Kako zaznavajo kulturo varnosti medicinske sestre? Pilotna študija je bila prikazana na 4. mednarodni znanstveni konferenci: Na dokazih podprta zdravstvena obravnava – priložnosti za povezovanje zdravstvenih strok, potreb pacientov in znanj v Ljubljani 9.-10. 6. 2011. Rezultate po posameznih trditvah najdete tukaj.
Leta 2011 je potekala raziskava o zaznavanju kulture varnosti pacientov v še v 13 bolnišnicah v Sloveniji. Slovenska različica anketnega vprašalnika skupja s psihometrično standardizacijo je avtorsko zaščiteno. Naslov vprašalnika: Anketni vprašalnik o bolnišnični kulturi varnosti pacientov.
Slika prikazuje zaznavanje kulture varnosti v vseh 10 splošnih bolnišnicah v Sloveniji.
Avtor prevoda in priredbe vprašalnika: Andrej Robida
Za uporabo vprašalnika morate dobiti pisno dovoljenje avtorja.
Prevod vprašalnika in psihometrična standardizacija sta zaščiteni z avtorskimi pravicami.
©2010 Center za izboljševanje kakovosti in varnosti zdravstvene obravnave. Brez pisnega dovoljenja avtorja je prepovedano reproduciranje, distribucija, dajanje v najem, dajanje na voljo javnosti, v pisni, slikovni, video, elektronski in drugih oblikah javne priobčitve. Prav tako je prepovedana predelava ali vsaka druga uporaba tega avtorskega dela ali njegovih delov v kakršnemkoli obsegu ali postopku, vključno s fotokopiranjem, tiskanjem ali shranjevanjem v elektronski obliki. Odstranitev tega podatka je kazniva.
Luksemburška deklaracija
Dostop do kakovostne zdravstvene oskrbe je osnovna človekova pravica, ki jo priznavajo in spoštujejo Evropska unija, vse njene institucije in državljani Evrope. V skladu s tem dejstvom imajo bolniki pravico pričakovati, da bo ves trud vložen v zagotovitev njihove varnosti kot uporabnika vseh zdravstvenih storitev.
Svet Evrope
Pri razvoju strategij za varnost pacientov naj vlade delujejo proaktivno, preventivno in sistematično.
Svet Evropske unije
Priporočilo sveta Evrope o varnosti pacientov.